loading...
دبیرستان گلابچی کاشان
markabi بازدید : 18 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)
سيّد احمد رشتى مى گويد:
تاريخ 1280 هجرى قمرى به عزم زيارت بيت اللّه از رشت به تبريز رفتم و از آنجا مركبى كرايه كرده و روانه شدم ، در منزل اوّل سه نفر ديگر با من رفيق شدند.
در يكى از منازل بين راه خبر دادند كه قدرى زودتر روانه شويم كه منزل آينده خطرناك و مخوف است كوشش كنيد كه از كاروان عقب نمانيد.
از اين جهت دو سه ساعت به صبح مانده راه افتاديم هنوز يك فرسخ نرفته بوديم كه هوا منقلب شد و برف باريدن گرفت به طورى كه رفقا هر كدام سرهاى خود را به پارچه پيچيدند و تند رفتند من هم هر چه كردم كه بتوانم با آنها بروم ممكن نبود سرانجام از آنها عقب ماندم و ناچار از اسب پياده شده و در كنار راه نشسته و متحير بودم مخصوصاً به خاطر ششصد تومان پولى كه براى هزينه سفر همراه داشتم نگرانى بيشترى داشتم .
با خود گفتم : همين جا تا صبح مى مانم و به منزل قبلى بر مى گردم و از آنجا چند نفر مستحفظ به همراه داشته خود را به قافله مى رسانم .
در اين انديشه بودم كه در برابر خود باغى ديدم كه باغبانى با بيلش برف درختان را مى ريخت تا مرا ديد جلو آمد و گفت : كيستى ؟
گفتم : رفقايم رفتند و من مانده ام و راه را نمى دانم .
به زبان فارسى فرمود: نافله
بخوان تا راه را پيدا كنى . من مشغول نافله شدم نماز شب تمام شد باز آمد و فرمود: نرفتى ؟
گفتم : واللّه راه را نمى دانم .
فرمود: جامعه بخوان .

من زيارت جامعه را از حفظ نداشتم و اكنون هم از حفظ ندارم از جا بلند شدم و زيارت جامعه را تماماً از حفظ خواندم .
باز آمد و فرمود: نرفتى و هنوز اينجايى ؟
بى اختيار گريه ام گرفت ، گفتم : آرى راه را نمى دانم .
فرمود: عاشورا
بخوان .
زيارت عاشورا را نيز از حفظ نداشتم و اكنون هم از حفظ ندارم از جا بلند شدم و مشغول زيارت عاشورا شدم و همه اش را حتى لعن و سلام و دعاى علقمه را از حفظ خواندم .
بار سوم آمد و فرمود: نرفتى و هستى ؟
گفتم : آرى نرفتم هستم تا صبح .
فرمود: من هم اكنون تو را به قافله مى رسانم . سپس رفت و بر الاغى سوار شد و بيل خود را به دوش گرفت و آمد.
فرمود: رديف من بر الاغ سوار شو. من هم پشت سر او سوار شدم و افسار اسبم را كشيدم ، اسب اطاعت نكرد.
فرمود: جلو اسب را به من بده . عنان اسب را به دست راست گرفت و راه افتاد. اسب در نهايت تمكين پيروى كرد.
سپس دست مباركش را بر زانوى من گذاشت و فرمود: شما چرا نافله نمى خوانيد؟
نافله ، نافله ، نافله ، سه بار تكرار كرد.
آنگاه فرمود: شما چرا عاشورا نمى خوانيد؟
عاشورا، عاشورا، عاشورا.
سپس فرمود: شما چرا جامعه نمى خوانيد؟
جامعه ، جامعه ، جامعه .
دقت كردم ديدم در وقت پيمودن راه به نحو دايره راه طى مى كرد يك مرتبه برگشت و فرمود: اينها رفقاى شمايند كه كنار نهر آبى فرود آمده و براى نماز صبح وضو مى گيرند.
پس من از الاغ پياده شدم و خواستم سوار اسبم شوم نتوانستم آن آقا پياده شد و بيل را در برف فرو كرد و به من كمك كرد تا سوار شدم و سر اسب را به طرف رفقايم بر گردانيد من در اين هنگام با خود گفتم اين شخص كى بود كه به زبان فارسى حرف مى زد و حال آنكه زبانى جز تركى و مذهبى جز عيسوى در آن نواحى نبود و چگونه با اين سرعت مرا به قافله رساند؟
برگشتم پشت سر خود را نگاه كردم ديدم كسى نيست .
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
تمام حقوق اين وب سايت و مطالب آن متعلق به وبلاگ دبیرستان ماندگارگلابچی مي باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    صفحات جداگانه
  • تصاوير ويژه اربعين حسيني
  • ویژگی‌های مدارس هوشمند
  • 3 عاملی که دل را سخت می کند
  • زمان شفاعت قیامت یا برزخ؟
  • تصویر کاترین اشتون در 26 سالگی
  • کلیدهای دوستی مادر و دختر کجاست؟!
  • اگر پسر نوجوان دارید، بخوانید
  • والدین موفق، شنوندگانی خوب
  • فرزندم، بیا با هم حرف بزنیم!
  • نشانه نیاز دانش‌ آموزان به معلم خصوصی
  • حواس پرتی
  • انرژی تجدید پذیر
  • چگونه انشا بنویسیم؟
  • خود را دلقک دیگران نکنید!
  • حواس پرتی در نماز!
  • سرچشمه های اصلی گناه
  • مخرب ترین عامل دین و دنیا
  • دیدنی های شهر کاشان
  • ماه بنی انقلاب
  • تصاویرشهیدان
  • زندگی نامه سید علی خامنه ای
  • دانلود کلیپ و آهنگ به طاها به یاسین به معراج احمد
  • عکس منتشر نشده از مقام معظم رهبری در جبهه
  • نطق کسل کننده و پوچ نتانیاهو دربرابر صندلی های خالی
  • آیا ذکری برای زیبایی چهره وجود دارد؟
  • بازی های آسیایی 2014 اینچئون؛
  • فضیلت و خواص سوره مومنون
  • زندگینامه رحیم موذنزاده اردبیلی
  • چند حکایت از امام محمد باقر
  • زندگینامه شیخ عباس قمی
  • زندگینامه حضرت یحیی
  • زندگی نامه میثم تمار یکی از یاران امام علی (ع)
  • نمونه هایى ازفضایل و سیره فردى رسول خدا(ص) .
  • اس ام اس عید قربان
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 230
  • بازدید سال : 774
  • بازدید کلی : 13,299
  • ابرچسب

    دبیرستان گلابچی,گلابچی,پرتابل دبیرستان گلابچی,بیرستان گلابچی کاشان,گلابچی